Általános Szerződési Feltételek
1. Általános szabályok:
Üzemeltető, Szolgáltató adatai:
Név: dr. Molnár Gabriella őstermelő
Székhely: 1048 Budapest, Székpatak. U. 7. 1/1
Adószám: 74504060-1-41
E-mail cím: info@ibolyaboltocska.hu
Telefonszám:: +36 30-523-2712
Őstermelői igazolvány száma: 0288228
A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a Kapcsolat menüpontban jelzett számon, vagy e-mail címen hétköznap 08:00-16:00 óráig rendelkezésére állunk!
2. A szerződés tárgya
Dr. Molnár Gabriella őstermelő termékeinek értékesítése az Ibolyaboltocska Boltjában bemutatott készletből.
2.1 A termékek tulajdonságait, jellemzőit a a termékhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg. A bemutatott termékek kizárólag on-line megrendeléssel, postai szállítással, vagy személyes átvétellel érhetők el.. A termékek körét fokföldi ibolyák (növén/sarj/levél) valamint egyéb csuporkás és más növények képezik.
2.2 A termékekről a Bolt kínálatában feltöltött képek illusztrációk, nem a konkrét, eladásra kínált növényt mutatják. Általában az anyanövényről, vagy a Szolgáltató gyűjteményében lévő másik növényről készültek a fotók.
2.3 A termékekre vonatkozóan megjelenített árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, tévedésből a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
2.4 A megrendelés elküldésével és annak a Szolgáltató által e-mailben történő visszaigazolásával, véglegesítésével, a felek által egyeztetett tartalommal a 17/1999.(II.5.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre dr. Molnár Gabriella őstermelő (1048 Budapest, Székpatak u. 7. 1/1. Telefon: +36-30-523-2712) mint Szolgáltató, valamint a Megrendelő, mint Vevő között.
2.5 A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza azokat a szerződéskötési feltételeket, melyeket a vásárlás előtt a Vevő megismert és a megrendelés elküldésével a szerződés részeként elfogadott, és mely az elfogadással a szerződés részévé vált.
3. A vásárlás menete
3.1 A Bolt kínálatából a bal oldali terméklista alapján vagy a kereső használatával válassza ki a terméket.
3.2 A termék képe alatt látható, hogy abból növény, sarj vagy levél kapható. Amikor az adott növény még nem virágzott nálunk, nincs kép feltöltve a Bolt kínálatában. Ilyen esetben a növény neve alapján kereshető a neten a képe.
3.3 A képre kattintva megtekintheti, hogy az adott termék elérhető választékából hány darab és milyen áron kapható.
3.4 A megvásárolni kívánt terméket helyezze a Kosárba.
3.5 A vásárláshoz be kell jelentkezni, vagy ha még nem történt meg regisztrálni szükséges.
3.6 A kosár tartalmának megtekintésekor látható a termék képe, (ha van) neve, a mennyiség, az egységár és a termék árak összesítése.
3.7 Amennyiben törölni szeretne a kosár tartamlából, a Törlés alatti x-el megteheti. Az adott sor adatait módosítani nem lehet.
3.8 Ha a kosár tartalmának megtekintése után szeretne még más terméket is vásárolni, a Bolt kínálatára (vagy a “kosaram” gombra) kattintva eltűnik a kosár tartalma és folytathatja a vásárlást.
3.9 A kosár tartalmának véglegesítése után megnyíló ablakban ismét ellenőrizheti a kosár tartalmát, majd ezt követően ki kell választani a szállítási módot. A “Frissítem a kosaram” gomb megnyomása után a kiválasztott szállítási módhoz tartozó szállítási költség is feltüntetésre kerül.
3.10 Ezt követően meg kell adni a Szállítási címet. Amennyiben a Számlát más névre, címre kell kiállítani, akkor ennek megadására is lehetőség van. Ha csak a Szállítási cím kerül megadásra, a Számlát is erre a névre, címre állítjuk ki.
Kérjük, kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a vételárat előre utalással teljesíti. Utánvételes teljesítést nem tudunk vállalni.
3.11 A rendelés véglegesítése előtt az “Elfogadom a feltételeket, a megrendeléssel az ASZF-ben foglaltakat magamra nézve kötelezőnek tekintem” szövegrész előtti jelölőnégyzet használatával az ÁSZF-ben foglaltak elfogadásáról nyilatkozni kell.
3.12 A rendelés véglegesítését követően a következő üzenetet kapja a rendszertől a vevő: “Köszönjük a megrendelését. E-mailt küldtünk a megrendelésének részleteivel, kérjük ellenőrizze, és ha nem megfelelő adatokat vél felfedezni, kérjük jelezze.”
3.13 Ezt követően a megrendelés elküldését követően a megrendelő e-mail-ben automatikus visszaigazolást kap a megrendelése tartalmáról. Amennyiben a visszaigazolás rövid időn belül nem érkezik meg, kérjük jelezze. Az e-mail-ben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége, vagy hogy a spamszűrője túl erős és így a levelet a SPAM mappába teszi a levelezőrendszere. A visszaigazolás tartalmazza a Rendelési azonosítót, melyet kérünk a megrendeléssel kapcsolatos levelezés során és az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában feltüntetni.
3.14 Abban az esetben, ha bármilyen a okból (pl. másik rendelés időben korábban érkezett be ugyanarra a termékre) nem tudja a Szolgáltató a rendelést teljesíteni, haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel a megrendelés tartalmának véglegesítése céljából.
3.15. A megrendelést, illetőleg az egyeztetett megrendelést a Szolgáltató emailben igazolja vissza a Megrendelőnek, mely tartalmazza a fizetéshez szükséges adatokat, a számlaszámot melyre az átutalás történhet, valamint ismételten a Rendelési azonosítót, melyre az átutalás során hivatkozni kell.
4. A megrendelések feldolgozása
4.1 A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9:00-17:00 óráig, a megrendelések beérkezésének sorrendjében. A megjelölt időtartamon kívül is van lehetőség a megrendelésre illetve a megrendelés ellenértékének átutalására, de ha az a feldolgozási időt követően történik a megrendelés csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
4.2 Az beérkezett, visszaigazolt és egyeztetett megrendelést a megrendelés ellenértékének a Szolgáltató fizetési számláján történő jóváírásától számított 2-5 munkanapon belül átadjuk szállításra, a szállítást végző szolgáltatónak.
4.3 A szállítónak történő átadás minden hét első 3 munkanapján történik.
5. A fizetés módja
5.1 Banki előre utalással történő teljesítés: A megrendelést visszaigazoló emailben feltüntetjük a bankszámlaszámunkat és a Rendelési azonosítót, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában. Az átutalt összeg bankszámlánkon történő jóváírását követően adjuk fel a szállítóval a megrendelt terméket.
5.2 Amennyiben a 3.15 pont alatti Szolgáltatói email elküldését követő 4 napon belül nem érkezik meg a megrendelés ellenértéke a szolgáltató fizetési számlájára, a Szolgáltató emlékeztető emailt küld “A megrendelés fizetésre vár” tárggyal, melyben rövid határidővel felhívja a Megrendelőt a fizetés teljesítésére. Ennek a határidőnek az eredménytelen elteltét követően - a határidőt követő napon - a megrendelést töröljük a rendszerünkből. Ezt követően új megrendelés feladásával tudja újra megrendelni a kívánt terméket.
A megrendelésének folyamatáról a fentiek szerint rendszeres tájékoztatást küldünk, az emailek minden esetben tartalmazzák a megrendelés részleteit. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
5.3 Készpénzes fizetés: Személyes átvétel esetén a Vevő a vételárat készpénzben tudja megfizetni.
Bankkártyával történő fizetés: ez az opció jelenleg nem elérhető.
Utánvéttel történő teljesítés: utánvéttel történő teljesítésre jelenleg nincs lehetőség.
6. A Szolgáltató teljesítése
6.1 Személyesen történő teljesítés:
Ez egy kivételes, előzetes egyeztetést kívánó lehetőség.
A teljesítés lehetséges helye Miskolc vagy Nyékládháza, kivételes esetben Budapest, a Szolgáltató által meghatározott időpontban, melyet a Megrendelővel egyeztet.
Ezekről, ennek lehetőségéről (hely, időpont) a Megrendelő a megrendelés elküldését megelőzően tájékozódhat telefonon.
Személyes átvétel esetén a vételárat készpénzben tudja megfizetni a Megrendelő, vagy a képviseletében eljáró személy.
6.2 Szállítási információk:
A megrendeléseket kizárólag a Magyar Posta útján szállítjuk ki. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08:00-17:00 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol megjelölt időtartam alatt a futárt folyamatosan fogadni tudják, és a megrendelt termékeket át tudják venni.
6.3 Aki ezt a lehetőséget nem tudja biztosítani, választhatja a “Postán maradó” kézbesítést. Ebben az esetben a Megrendelő nevét és annak a Postahivatalnak a címét kell feltüntetni, ahol a küldeményt át kívánja venni. Abban az esetben, ha a Megrendelő értesítést is kíván kapni a küldeményének megérkezéséről, akkor telefonszámot és/vagy email címet is kérjük megküldeni a Szolgáltató részére.
6.4 A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a megrendelés a vállalt határidőben a Vevőhöz megérkezzen, de nem tud felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által, vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által előidézett késedelem, illetve a csomag elvesztése, sérülése miatt. Ha a csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, akkor vizsgálat indul a szállító vállalatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ez idő alatt semminemű visszatérítés nem lehetséges.
6.5 Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
Az át nem vett küldemények újbóli szállítási költsége a megrendelőt terheli.
6.6 A szállítási díjakat a Szolgáltató a Magyar Posta díjszabásának figyelembe vételével állapítja meg, azok módosításának jogát fenntartja. A díjak Szolgáltató által történő módosítása a már leadott megrendeléseket nem érinti.
6.6 Szállítási határidő
Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés végösszegének a Szolgáltató fizetési számláján történő jóváírásától számított 2-5 munkanapon belül átadjuk a szállítónak a csomagot. Amennyiben a várakozási idő ezt meghaladja, arról e-mailben tájékoztatást küldünk. A szállítónak történő átadást követően a szállító szolgáltatási feltételei érvényesülnek.
6.7 Számlaadás
A vásárlásról készült nyugtát, mely tartalmazza a teljes fizetendő összeget, a csomagban küldjük meg a Vevőnek, illetőleg a személyes átvétel során adjuk át részére, vagy képviselője részére. Amennyiben a vásárlásról számla kiállítását kéri, ezt kérjük emailben - a Rendelési azonosító megadásával - szíveskedjen jelezni a Szolgáltatónak.
7. Áraink
A termékeknél megadott árak ÁFÁ-t nem tartalmaznak és magyar forintban értendők.
A Szolgáltatónak jogában áll a termékek árait bármikor módosítani, a módosítás a Megrendelő által már leadott megrendeléseket nem érinti.
8. Garancia:
8.1 Dísznövények esetén, mivel a növény egy gyorsan romló termék, ezért minden a terméket érintő reklamációnak, amennyiben a terméket átvették, helye nincs.
8.2. A fokföldi (afrikai) ibolya egyes, ritkán előforduló esetekben sportol. Ez azt jelenti, hogy előre nem látható módon eltér az anyanövény jellemzőitől a növény (levél, virág, színe, formája, stb) Ezért nem tudjuk 100%-ig garantálni minden esetben, hogy a megrendelt sarj ugyanolyan virágot hoz, vagy a levélből ugyanolyan növény lesz mint az anyanövény volt. Amennyiben a sarj, vagy növény már virágzott a Szolgáltatónál, ezt az eltérést (sport) feltüntetjük az adott terméknél.
9. Regisztráció
9.1 Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát.
9.2 A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is.
9.3 A regisztrációt e-mailben nem igazolja vissza a rendszer,viszont a sikeres regisztráció tényét visszajelzi a képernyőn, ezt követően bejelentkezhet.
9.4 A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő/Üzemeltető felelősséget nem vállal.
9.5 A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az Üzemeltető/Szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra.
9.6 A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.
A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
9.7 Regisztráció törlése
A felhasználó bármikor kérheti a regisztrációja és a rögzített adatai törlését. A törlés végleges, mely után nem fog tudni bejelentkezni, A törléshez lépjen be a fiókjába majd a PROFIL MŰVELETEK menüpont alatt meg kell adni a jelenlegi jelszavát, a rendszer leellenőrzi és ha bebizonyosodott hogy a jelszó megfelelő, és ténylegesen a fiók tulajdonosa kezdeményezi a törlést, akkor a rendszerből minden belépési adat visszavonhatatlanúl törlődik. Sikeres törlést követően a rendszer kilépteti, és visszairányítja a kezdőoldalra.
10. Elállás joga
10.1 A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.
10.2 A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt a Szolgáltatóval egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). A Szolgáltató az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Szolgáltatónak visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.
10.3 Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Szolgáltató a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is.
10.4 A Szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a Szolgáltató a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.
10.5 A Szolgáltató követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.
10.6 A csomag Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges, későbbiekben felmerülő viták elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)
11. Egyéb rendelkezések
11.1 A termékekkel, a megrendeléssel kapcsolatos kérdéseire a Bolt nyitvatartási ideje alatt rövid időn belül készséggel válaszolunk. Az oldalunkon megadott elérhetőségek közül választhat.
11.2 A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. (2013.évi V. törvény), a fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.
11.3. A jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit a közzététel napját követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.
Közzététel napja: 2020. július 20.